Pages

Friday, October 8, 2010

Workflow Tipleri


Birçok farklı senaryo tipleri, bilgisayar sistemlerinin ve toplumsal etkinlikleri kordineli bir şekilde işeltimini gerçekleştirmek için gelişimsel düzyde organizasyonlarda çalışanlara ihtiyaç duymaktadır.Örneyin bilgisayar sistemlerini, toplumsal düzeydeki etkinlikleri ve her ikisinden oluşan bir karışıma sahip olmanız durumunda işlevsel düzeydeki etkinliklerin itiva edilmesi muhtemeldir.'WF' bir çok senaryo için solusyonlar yapalir olduğunu öne sürersek,'Workflow'un iki türünü seçelirlir durumda olacakğımızı düşünebiliriz.Aslında veri güdümlü 'wokflow' olan üçüncü bir türüde yok deyil hani.Burada veri güdümlü 'Workflow'ların ne olduna dair açıklamalar da yapıcaz.Şimdi 'Workflow tiplerini incelemeye başlayalım.

SEQUENTİAL=
Burada (Sequential workflow) ön tanımlı bir düzende işleyen aktivitelerin bütününden ibarettir.Sitem, işlem düzeyine entepeden başlayıp son akış konumuna kadar bir akış düzeni itiva etiğini söyleyebiliriz.'Sequential workflow' döngüleri,koşullu testleri ve diyer akış kontrol yapılarını kapsayabilir.Yinede 'workflow'larla akış düzenleri ve akış düzenlerini takip eden adımların sınırlı miktarıyla karşılaşmaktayız.
Örneyin teknik bir zaman dilimi için hazırlanan bir uygulamada programlanmış 'workflow' oldunu düşünebiliriz.Ve bu zaman dilimi için oluşturulan 'Workflow' birçok kişiyi kapsayabilir.

.Bir müşteri temsilcisi ,hazır olan program üzerinde yer ayırmak isteyebilir.
.Yönetici kişi bir işin tamamlanabilmesi için yetenekli bir teknisyen seçebilir.
.Web servisi,ayrılmak istenen yerin var olan bir programla çakışmaması için kotrol seviyesindedir.
.Yönetici,akış düzeyinde ki bütün koşulların gerçekleşmesinin ardından son olarak belirlenen yerin belirlenen kişiye tastik edilmesi için onay veren konumundadır.


Bu örnekte bir kişi için yerin ayrılması,belirli adımların sınırlı düzeyde atılarak oluşturulan akış diyagramlarını kapsayan 'Workflow'lar sayesinde olur.Örneyin bir kişi için ayrılmak istenen yer başka bir kişinin planlamış olduğu programla aynı güne iştirak ederse,bu başka bir boyuttaki çatışma durumunda ki referans olarak belirlenen yerden 'onay prosödürü' kaç basit adımı takip ederek geri gönderilebilir olmasına rağmen,bu geri gidişatın akışını tayin eden 'Workflow sayısı sınırlı düzeyde diyebiliriz.Fakat yinede 'sequential workflow'ların sistem boyutunda herzaman basit bir işlevi olduğu anlamı çıkarılamaz.

STATE MACHİNE=
'State machine workflow' bir workflow örneyini bir durumdan diyerine değiştiren durum ve geçişlerden işlevelrini itiva eder.Başlangıç ve sonuç durumlarının arzetmesine rağmen,beraberinde gelişen durumlar daha çok akış düzeni üzerine odaklanmaz.Ve basit bir örnek bir çok alanda 'workflow'larla taşınabilir.

Örneyin 'helpdestek workflow'u gözönünde bulundurabilirsiniz. Her bir problemlesel işlevi çözümlenmemiş bir konum itiva eder.Ve bu düzey bir takım işlevlerden sonra şu aşamaları kapsayabilir:

.'Support technician' bir problemi kullanıcı için çözdüğünde, sistem için çözülmeyi bekleyen girdi çözülmüş bir evrede degişimin sonucu oluyor.
.Bir kulanıcı işlev düzeyindeki solusyonu çalıştıramadığında,sistem için çözülmeyi bekleyen girdi çözümlenmemiş bir durum olarak beyan edilir.
.'Support technican' problemin çözümünü bulamadığında sistem için çözülmeyi bekleyen girdi artışın görünümünü itiva eder.

Problem daha çok çözünürlük ve doğal bir artış durumuna taşınabildiği gibi herhangi bir zaman diliminde çözümlenmemiş durumada geri taşınabilir. Daha çok toplumsal etkinlikleri temsiliyetcileri işlevsel bir düzen tesbit eder durumdadır.

DATA DRİVEN=
'Data-driven workflow',ek bir kaç sınırlandırılmış aktivite gurup ve poliçeleri itiva eden 'Sequential workflow'diyebiliriz. Veri güdümlü ve belirli bir kurala tabi olan workflowlarda,dıştaki verilerin kotrolünü itiva eden kurallar bir nevi 'workflow'un işlevsel alanını belirler durumdadır.Daha çok sınırladırılmış aktiviteler, ortaya çıkabilecek aktivitelerin tesbiti için kurallar çercevesinde konrol mekanizmalarını işletir.

Tekrardan teknik bir zaman diliminde beyan edilen bir onaysal yapının, uygulama boyutunda programlanan bir workflow olduğunu düşünelim.Birde burada teknik düzeyde çalışanların verimini artırmak ve yönetici pozisyonunda olanların ise iş yükunü düşürmek için,işlevsel düzeyde olan'Workflow'a bazı bir kaç kural ekliycez.

.Bir teknisyenin kişisel gelişimi için belirlenen zaman dilimi bir önceki aya göre %10'dan daha az düzyde ise,Sistem otamatik olarak kararlaştırılmak istenen zaman dilimini işleve tabi tutmaz.
.Uygun yetenekleri olmayan bir teknisyen, belirli bir zaman dilimi için beyan etmek istediği talep ulaşılabilir düzeyde deyilse,bu durumda sistem yönetici konumunda bulunan şahısa hiçbir talep göndermemesi gerekir.

Veri güdümlü 'Workflow'ları kullanarak,sisteminizde bu tip kurallar oluşturabilrsiniz.


No comments:

Post a Comment