Pages

Tuesday, October 5, 2010

Workflow senaryoları

Windows Workflow Foundation, satış prosüdürleri veya bilgisayar sistemlerine bağlı olan kredi kartı ödeme sistemlerini kapsayan projeleri biçimlendirebilir.Karışık yapıların farlı düzeyde oluşumlarını biçimlendirmemiz gerekliliği Windows Workflow Foundation iki farklı tarzda Workflow oluşumuyla sonuç bulur.Bunlar ardı sıra giden Workflowlar ve state machine(durum makinesi) Workflowlar olarak bilinir.Ardı sıra giden Workflowlarda, aktiviteler belirli düzende belirlenmiş şekilde işleme tabi tutulurlar ve Workflowların açık şekilde başlangıç ve bitim noktaları vardır.Ardı sıra oluşan Workflowlar döngü,kolara ayrılmış sekilde devam eden yapılar ve veri akışın kotrolünü saylayan yapıları kapsayabilir.Fakat burada başlangıçtan sona doğru tanımlanmış bir yol yoktur.

Workflow dizaynerda,workflow en üst seviyeden başlar ve aşaya doğru projelenir. Ardı sıra izleyen workflowlar,wokflow modeli çalışma ortamı sakinlerine göşterdiğinde ve bir projenin geçmişte oluşmuş basamaklarının takibinin yapılamsına gerek kalmadıgında iyi bir şekilde çalışacağı bir gerçektir.Örneyin bir uygulama ,bir müşterinin destek gereksinimini elde etmek için uygun durumdaki çalışana bir e-mail göndermesi gerekirse, sistemin e-mailı kimin gönderdiğini tesbit etmesi gerekir.Workflow mantığı ,şu anda elimizde bulunan talep etimiz kaynağı paylaşmak için uygun yeteneklere sahip olduğu gibi kimin olduğunu ve en ucuz kaynak hangisi olduğuna karar verme aşamasını oluşturur.Yinede Sonuç yine aynı ,yani sistem yine e-mail gönderiyor.

Durum makinesi workflowda,ardı sıra izleyen workflowların aksine,akışın hiç açık bir gidişatının olmadığı onun yerine daha çok durumlar arasında ki geçişleri tetikleme gereksinimini tanımlayan durumlar ve olayların miktarını ortaya koyar. Durum makine workflowrın çalışma sakinleri,daha çok komplax durum dizaynı hakında bilgisi olan yazılım gelişimcileri olduğunda iyi şekilde çalışıyor.Ve durum makinesi workflowlar ,bir biri ardı izleyen workflowlardan daha koplex alanların oluşumunu sağlıyor.

Örneyin yazılım geliştiriciler için bir hata takip uygulamasında,hata bir çok durumda ortaya çıkabilir; yeniden çözülme,kararlaştırılmış ve proje ilerlerken.Hata daha çok gelişimciler bir problemi paylaştığında,hata çözümlenmemişten kararlaştırılmışa doğru hareket eder durumdadır.Yinede test eden kişi bir problemi ortaya atarsa, sistem içinde hatayı geri çözülmemiş duruma taşıyabilir.Bu durum testeden kişi hoşnut durumda olana kadar çoğu kez tekrarlanabilir.

No comments:

Post a Comment